12 Ocak 2014 Pazar

Tabaklar, Canaklar, Sofralar

Kuzencim, gecenlerde instagramda paylastigim baykuslu (Karaca Apricot Leaf) tabak takimini hatirliyorsundur. Hani kendimi almamak icin zor tutuyorum dedigim, senin de "kac ozlem kac" dedigin:))


Evet; o gun resmen alisveris merkezini apar topar terkettim ve bir sure aklimdan cikmadi. Ama zaten evde hem mutfak, hem de salondaki konsol bir suru tabak canakla dolu oldugundan kendimi bunlara bakarak vazgecirmeye calistim:))

Sonra seninle yaptigimiz muhabbetler geldi aklima, boyle desenli tabak aldiginda kitleniyorsun ve farkli sofralar hazirlamak zor oluyor diye. Ve aldiktan bir sure sonra boyle bir duruma dusecegime kendimi bir guzel ikna ettim. Biliyorsun, gunluk takinlarimda siyah ve kirmizi puantiyeli, cok seviyorum ama onlarda da ayni seyi yasiyorum. 

Su beyaz tabak alip farkli renk ve desende pecete ve amerikan servislerle birbirinden guzel sofralar kurma fikrin yuzunden her ikimizde gordugumuz her beyaz tabaga sulaniyoruz ama ben sanirim o sevdadan da vazgeciyorum niye mi?

Anlatayim hemen; yilbasinda siz Roma'da iken biz evde soyle kalabalik bir yilbasi gecirmeyi planladik. Ben hemen hazirliklara basladim ve sayi 6'dan fazla olunca 12 kisilik Bernardo Step Yemek takimimi kullanmam sart oldu. Aslinda modern ve sade tasarimini cok begendigim icin ve yok gunluk takimda var, tencere seti de var, caydanlikta var, cezve takimida var, catal-bicak takimi da var, indirim de var derken pekcogu evde varken tamtakim pek dusunmeden almistim. Yaa bu pazarlama taktiklerini yememem lazim ama "napalim iste, oluyor arada boyle" deyip gamsiz moda geceyim;)))

Ama sonra kullanirken duz ve corba tabaklari kenarligi olmadigi icin cok buyuk gelmisti ve ayrica 12 tane kase vardi ama corba icin buyuktu ve derindi, herkese salata servisi yapmak icinde buyuktu ve diger tabaklarin onune o amacla koysam masada baska birsey icin yer kalmayacakti. Krem rengi oldugu icin ek parca uydurmakta kolay olmayacakti ki gidip ek kase alayim:( sadece krem kahve tonlari ile kombinlenecegi icin cok renkli sofralar kuramayacagimi da aklima dusmustu, falan filan derken ben biraz sogumustum onlardan ve 6 kisiden fazla kimse olmadikca pek kullanmiyordum.


Ama gel gor ki; yilbasi sofrasini hazirlarken tabaklari cikardim ve her zamanki gibi altina onlar icin aldigim kahverengi amerikan servisleri yaydim. Yine cok sonuk gorunuyordu gozume hic canli degildi masa... Sonra evden neler koyabilirim nasil canlandirabilirim derken senin su pecete ile masa dekorasyonunu renklendirme fikrin ile dogruca pecete cekmecesine yonlendim veee gunluk takima uygun olsun diye her gordugum kirmizili peceteyi aa bu cizgili, aa bu putukareli, aa bu puantiyeli ...vs. diye bayila bayila alarak doldurdugum pecete cekmecenin onunde simsek cakti. Yilbasi masasi tabi ki kirmizili olacakti ve ben bunlari kullanacaktim:)


Ve hemen orta kisma bunlardan yayarak zemin olusturdum ve herkese peceteleride karisik olarak dagittim. Peceteleride yine Tchibo'dan aldigim melek figurlu peceteliklere takip tabaklarin kenarina ilistirmistim. Cok guzel olmustu. Birden tabaklara isindim, daha pekcok renk kullanabilirdim demek ki, yasasin:) Beyaz tabak almama ne gerek vardi ki aslinda iste bunlarda olmustu:)))


Sonra Tchibo'dan aldigim kartliklar geldi aklima onlarida hic kullanmamistim. 2 tanesini banyoda havlu tabaklarinin yanina temiz-kirli yazarak kullaniyordum. Ama simdi masada kullanma zamaniydi ve zaten 8 tane vardi harika:)) hemen kartlari yazip taktim guzel olmadi ve tebesir ile isimleri yazip uzerine baska birsey takmaya karar verdim. Aklima agaci suslerken artan kirmizi, simdi ve kivrimli susler geldi ve hemen uzerlerine ilistiriverdim, cok guzel olmustu. Ve Ikea'dan aldigim kar tanesi seklinde isiklarda kutuda duruyordu, yanip sonen isiklardan alinca onlar ciliz kaldigi icin cikarmistim, hemen onu da yayiverdim ortaya, pilli oldugu icin hic priz derdi olmadan isiklandirivermistim masayi iste simdi yilbasi masamiz hazirdi:)

Sonra komsumla beraber yapilacaklari bolusmustuk ve benim payima dusenler hindi, mezeler ve pastaydi. O da borekler, sarma, cerez ve meyve kismini ustlendi. 


O da olsun bu da olsun derken meze sayisi biraz fazla oldu. Bunlari nasil masaya sigdiracagim derken farkettim ki, benim o begenmedigim kaseler derin oldugu icin hepsini aldi ve caplari normalde kullandigim cam kaselere dore daha dar oldugu icin masaya hepsi bir guzel sigdi. Anladim ki bu yemek takimim ayrica mezeli sofralar icin birbirmis:))


Evet masaya tum mezeler, salata, sarma, pilav rahat rahat sigdi. boreklerde sigardi ama onlari tabaklara hemen servis yaptik. Tabi ki hindiyi sigdirmaya ugrasmadim. Onun servis edilmesi zaten ayri bir olay, mutfakta hallettik diyelim:))


Seker hamur pasta konusunda da kendimi astim, o da ayri bir post olsun. Bunda yeterince cenem dustu zaten:))

Her ne kadar artik o baykuslu yemek takimini almamak icin yeterince sebebim olsada: Ece'nin odasina hazirliklar sirasinda cosan Baykus aski yuzunden hala gelip gectikce bakip ic geciriyorum. Son duruma gore en kısa zamanda baykuşlu pecete bulmalıyım:))

Senin hazirladigim birbirinden guzel sofralarinda maceralarini duymak isterim. Ayrica bahsetmeden gecemeyecegim; Sakiz Adasi ve Roma gezilerinde kaldiginiz apartman dairelerinde bile gecistirmeyip goz zevkine uygun sofralar kurman beni benden aliyor yanii bilesin:))

1 yorum:

  1. Kuzencim yılbaşı sofran bir harika olmuştu, taa Roma'dan sulana sulana bakmıştım :)

    Bence de senin başka tabak almana gerek yok zaten gri desenler çok silik yani tabaklar düz renk sayılır. Ve her zaman söylediğim gibi tabak düz ve açık renk alıp sofrayı aksesuarla renklendirmek lazım. Çünkü insan zamanla aynı şeylerden sıkılıyor ve hal böyle olunca da peçeteleri ya da masa örtüsünü değiştirmek koca yemek takımını değiştirmekten daha kolay ve ucuz oluyor :)

    YanıtlaSil