22 Eylül 2014 Pazartesi

İnternetten Seçmeler / Saturday Shares



Kuzencim,

Bol gezmelei geçen bir haftanın sonunda internette fazla vakit geçiremediğim için arşiv destekli bir yazı yazmak durumunda kaldım. Yeni seçmelere blogumdan ulaşabilirsin.

Sevgiler,


10 Eylül 2014 Çarşamba

Etamin



Ortaokulda ev ekonomisi dersimiz vardı ve ben bu bohçayı işlemiştim, kenarlarını bile elle bastırıp işlemişim, vay be aferin bana:) yazlığa hep eskiler götürülür ya daha neler neler çıkar kimbilir:) ama çok etamin işleyesim geldi, eve dönüşte bir bakınayım neler yapılabilirim diye, kuzen sende fikirler vardır. Küçük işlemeler yapıp Ece'nin odasına mı assam mesela... 

6 Eylül 2014 Cumartesi

İnternetten Seçmeler / Saturday Shares




Kuzencim,

Biliyorsun internette vakit geçirmeyi seviyorum. Bazen öyle keyifli şeyler görüyorum ki mutlaka paylaşmak istiyorum. Bazılarını sohbetlerimizde sana aktarsam da çoğunu unutuyorum.

Geçen hafta blogumda her hafta yayınlamayı hedeflediğim bir yazı dizisine başladım.

Hafta boyunca internette gördüğüm ve hoşuma giden şeylerden en ilgimi çeken 3 tanesini bir mesajda derleyerek paylaşıyorum.

Geçtiğimiz iki haftanın paylaşımları şurada ve şurada.

Senden de bekliyorum! Hoşuna gidenleri, ilgini çekenleri paylaşsana ;)

Sevgiler,


4 Eylül 2014 Perşembe

Evdeki kabloları nasıl düzenleriz?

Kuzencim,
Biliyorsun son zamanlarda evi düzenleme konusunda çalışmalarım var. Yine kütüphaneyi düzenlerken sanırım Pinterest aracılığı ile bulduğum bir yöntem sayesinde tüm kablolarımız mum gibi sıraya dizildi. Elektronik mühendisi kocacığım evde envai çeşit kablo bulundurur ve bir kablo lazımsa tüm kutular iner, birbirine hallaç pamuğu gibi girmiş kablolar arasından istenen bulunmaya çalışılırken fenalık geçirilir yada hiç o sıkıntıya girilmez gidip yenisi alınır:)))
Bilmem sana da bu durum tanıdık geldi mi:)) ne de olsa sizde evde iki mühendissiniz:)))


Tuvalet kağıdının rulaları biriktirilir ve bir kutu içine yerleştirilir. Kablolar tek tek sarılır ve uçları üste gelecek şekilde yerleştirilir ve bir kablo lazım olduğunda aranan kablo şıp diye bulunur:))) 

Kuzencim sen derleme toplama konusundan benden daha usta olduğun için sen bunu zaten keşfetmiş yada başka pratik organize etme yolları bulmuş olabilirsin, açıkçası paylaşırsan sevinirim:))




3 Eylül 2014 Çarşamba

Karaincir Sirkesini duymuş muydunuz? Peki Datça Culinarium'u?




Ben de duymamıştım :)

Ancak bu sene yaptığım harika iki keşif olduğu için blogumdaki son yazımda ikisine de yer verdim. Bu güzellikleri bilmeyenlere aktarmak istedim.

Yazının tamamını şuradan okuyabilirsiniz.

Sevgiler,

2 Eylül 2014 Salı

e-Dergi, İyi dergi




Kuzencim merhaba,

Sanal dünya ile arası iyi olmasına rağmen alışkanlıklarım yüzünden bazı konularda maalesef geriden geliyorum. e-Dergi konusun da bunlardan biri.

Evimi dolduran basılı dergilerden kurtulup, e-Dergiler'e nasıl geçiş yaptığımı, kullandığım uygulamaları blogumdaki şu yazıda yazmıştım. Benim gibi geç kalmışlar :) için faydalı olabileceğini düşünerek burada da paylaşıyorum.

Yazı linki : http://arsizbocuk.blogspot.com.tr/2014/08/e-dergi-iyi-dergi.html


1 Eylül 2014 Pazartesi

Sesli Kitap



Biri Ece'ye biri bana; kitap tasiyamiyorsaniz, yada bir gozunuzu cocuktan ayiramiyorsaniz, takin kulakliklarinizi kitabiniz seslensin:) #seslenenkitap @pinarmermer #yavasebeveynlik

17 Şubat 2014 Pazartesi

Bezik Oynayalım mı?



Bugün bu tweeti okudum ve biraz üzüldüm tabi, zanaatkarlar tek tek göçüp gidiyor:( Herşeyin plastiği yapılmış, raflarda yerini aşmış:(

Sonra da üniversite yıllarımıza gittim... Ne oynardık beee....
Bir itirafta bulunayım suan hiçbirşey hatırlamıyorum, sen hatırlıyor musun? İçimden dedim 'Eğer kuzende hala kartlar duruyorsa, kurallara bir göz atıp oynarız belki arada:)' Ne dersin?


Bu arada bizimde bezik marközümüz yoktu kağıda yazarak mı takip ediyorduk? 


17 Ocak 2014 Cuma

Alüminyum Folyo nasıl kolay kopartılır?

Senin evde şu şekilde bir askı olunca sen böyle bir durum yaşamamış olabilirsin muhtemelen ve gayette kolay koparıyorum dediğini duyar gibiyim...

Ama ilk evimizde mutfağım çok küçük olduğu için baharatlık askısı zaten bütün alanı kaplamıştı ve bundan alamamıştım sonra da eldekileri aynen götürüp yeni eve takınca yine alamamıştım.

Bir ara Kloroplast bir set alınca bu kaplardan hediye etmişti ve hemen 2 set aldım, biri folyo diğeri de strech film için. Ama bu seferde başka marka alınca boylar tutmadığı için sürekli yine yerinden çıkar oldular ve ben yamuk yumuk koparmaya devam:))




Sadede geleyim; firmalar aslında kullanıcılarını düşünmüş ve kutulu halde bile kullanmak için çok pratik bir çözüm sunmuşta kim bundan haberdar bilemiyorum. Ben değildim en azından:))

Bu Rus arkadaşların daha pekçok enteresan buluşu var ama bunu izleyince yıkıldım yani bu kadar mı basit olur arkadaş;))






12 Ocak 2014 Pazar

Tabaklar, Canaklar, Sofralar

Kuzencim, gecenlerde instagramda paylastigim baykuslu (Karaca Apricot Leaf) tabak takimini hatirliyorsundur. Hani kendimi almamak icin zor tutuyorum dedigim, senin de "kac ozlem kac" dedigin:))


Evet; o gun resmen alisveris merkezini apar topar terkettim ve bir sure aklimdan cikmadi. Ama zaten evde hem mutfak, hem de salondaki konsol bir suru tabak canakla dolu oldugundan kendimi bunlara bakarak vazgecirmeye calistim:))

Sonra seninle yaptigimiz muhabbetler geldi aklima, boyle desenli tabak aldiginda kitleniyorsun ve farkli sofralar hazirlamak zor oluyor diye. Ve aldiktan bir sure sonra boyle bir duruma dusecegime kendimi bir guzel ikna ettim. Biliyorsun, gunluk takinlarimda siyah ve kirmizi puantiyeli, cok seviyorum ama onlarda da ayni seyi yasiyorum. 

Su beyaz tabak alip farkli renk ve desende pecete ve amerikan servislerle birbirinden guzel sofralar kurma fikrin yuzunden her ikimizde gordugumuz her beyaz tabaga sulaniyoruz ama ben sanirim o sevdadan da vazgeciyorum niye mi?

Anlatayim hemen; yilbasinda siz Roma'da iken biz evde soyle kalabalik bir yilbasi gecirmeyi planladik. Ben hemen hazirliklara basladim ve sayi 6'dan fazla olunca 12 kisilik Bernardo Step Yemek takimimi kullanmam sart oldu. Aslinda modern ve sade tasarimini cok begendigim icin ve yok gunluk takimda var, tencere seti de var, caydanlikta var, cezve takimida var, catal-bicak takimi da var, indirim de var derken pekcogu evde varken tamtakim pek dusunmeden almistim. Yaa bu pazarlama taktiklerini yememem lazim ama "napalim iste, oluyor arada boyle" deyip gamsiz moda geceyim;)))

Ama sonra kullanirken duz ve corba tabaklari kenarligi olmadigi icin cok buyuk gelmisti ve ayrica 12 tane kase vardi ama corba icin buyuktu ve derindi, herkese salata servisi yapmak icinde buyuktu ve diger tabaklarin onune o amacla koysam masada baska birsey icin yer kalmayacakti. Krem rengi oldugu icin ek parca uydurmakta kolay olmayacakti ki gidip ek kase alayim:( sadece krem kahve tonlari ile kombinlenecegi icin cok renkli sofralar kuramayacagimi da aklima dusmustu, falan filan derken ben biraz sogumustum onlardan ve 6 kisiden fazla kimse olmadikca pek kullanmiyordum.


Ama gel gor ki; yilbasi sofrasini hazirlarken tabaklari cikardim ve her zamanki gibi altina onlar icin aldigim kahverengi amerikan servisleri yaydim. Yine cok sonuk gorunuyordu gozume hic canli degildi masa... Sonra evden neler koyabilirim nasil canlandirabilirim derken senin su pecete ile masa dekorasyonunu renklendirme fikrin ile dogruca pecete cekmecesine yonlendim veee gunluk takima uygun olsun diye her gordugum kirmizili peceteyi aa bu cizgili, aa bu putukareli, aa bu puantiyeli ...vs. diye bayila bayila alarak doldurdugum pecete cekmecenin onunde simsek cakti. Yilbasi masasi tabi ki kirmizili olacakti ve ben bunlari kullanacaktim:)


Ve hemen orta kisma bunlardan yayarak zemin olusturdum ve herkese peceteleride karisik olarak dagittim. Peceteleride yine Tchibo'dan aldigim melek figurlu peceteliklere takip tabaklarin kenarina ilistirmistim. Cok guzel olmustu. Birden tabaklara isindim, daha pekcok renk kullanabilirdim demek ki, yasasin:) Beyaz tabak almama ne gerek vardi ki aslinda iste bunlarda olmustu:)))


Sonra Tchibo'dan aldigim kartliklar geldi aklima onlarida hic kullanmamistim. 2 tanesini banyoda havlu tabaklarinin yanina temiz-kirli yazarak kullaniyordum. Ama simdi masada kullanma zamaniydi ve zaten 8 tane vardi harika:)) hemen kartlari yazip taktim guzel olmadi ve tebesir ile isimleri yazip uzerine baska birsey takmaya karar verdim. Aklima agaci suslerken artan kirmizi, simdi ve kivrimli susler geldi ve hemen uzerlerine ilistiriverdim, cok guzel olmustu. Ve Ikea'dan aldigim kar tanesi seklinde isiklarda kutuda duruyordu, yanip sonen isiklardan alinca onlar ciliz kaldigi icin cikarmistim, hemen onu da yayiverdim ortaya, pilli oldugu icin hic priz derdi olmadan isiklandirivermistim masayi iste simdi yilbasi masamiz hazirdi:)

Sonra komsumla beraber yapilacaklari bolusmustuk ve benim payima dusenler hindi, mezeler ve pastaydi. O da borekler, sarma, cerez ve meyve kismini ustlendi. 


O da olsun bu da olsun derken meze sayisi biraz fazla oldu. Bunlari nasil masaya sigdiracagim derken farkettim ki, benim o begenmedigim kaseler derin oldugu icin hepsini aldi ve caplari normalde kullandigim cam kaselere dore daha dar oldugu icin masaya hepsi bir guzel sigdi. Anladim ki bu yemek takimim ayrica mezeli sofralar icin birbirmis:))


Evet masaya tum mezeler, salata, sarma, pilav rahat rahat sigdi. boreklerde sigardi ama onlari tabaklara hemen servis yaptik. Tabi ki hindiyi sigdirmaya ugrasmadim. Onun servis edilmesi zaten ayri bir olay, mutfakta hallettik diyelim:))


Seker hamur pasta konusunda da kendimi astim, o da ayri bir post olsun. Bunda yeterince cenem dustu zaten:))

Her ne kadar artik o baykuslu yemek takimini almamak icin yeterince sebebim olsada: Ece'nin odasina hazirliklar sirasinda cosan Baykus aski yuzunden hala gelip gectikce bakip ic geciriyorum. Son duruma gore en kısa zamanda baykuşlu pecete bulmalıyım:))

Senin hazirladigim birbirinden guzel sofralarinda maceralarini duymak isterim. Ayrica bahsetmeden gecemeyecegim; Sakiz Adasi ve Roma gezilerinde kaldiginiz apartman dairelerinde bile gecistirmeyip goz zevkine uygun sofralar kurman beni benden aliyor yanii bilesin:))

3 Ocak 2014 Cuma

2013 Best moments of Instagram

Kuzencim, biliyorsun ki benim Instagram duskunlugum had safhada ve 2013 sonunda bir uygulama sayesinde en populer 5 fotografimdan guzel bir video olusturup paylastim. Tekrar tekrar acip kac kere izledim bilmiyorum ama inan cok hosuma gitti.



Simdi ben bunu niye mi yaziyorum sende hazirlamis olsaydin ayni keyifle bakardim diye dusundum ve senin hangi harika fotolarin TOP 5'i olusturacak cok merak ediyorum!

Bunu hazirlamak aslinda cok kolay; bir websitesi senin icin butun isi halledip mail atiyor:)

Once "statigram.com" a giriyorsun.

Sonra instagram hesabin ile giris yapiyorsun. 

En ustteki bu satirda SNAPSHOTS tikliyorsun.

Ve gordugun bu iconun altina mailini girip SEND'i tikliyorsun.

Ve bu video sana mail olarak geliyor.

Eger bunu sende yapip paylasirsan cok sevinirim, seninkini de cok merak ediyorum:)

Bunun disinda istatistiki bilgi verdigi icinde hosuma gidiyor, STATISTICS kismini tiklarsan da;

Bu sekilde enteresan bilgiler edinebilirsin, mesela gecen hafta benim hesabimi 205 kisi takibe almis ama 34 kiside takip etmeyi birakmis, enteresan:))


Bunun gibi pekcok ozelligi var, bence bakmaya deger!

2 Ocak 2014 Perşembe

Seyahat Tavsiyesi - Otel yerine apartman dairesi




Kuzencim, biliyorsun yılbaşında Roma'daydık. Pek de hesapta olmayan, Adios kartın kampanyasını görünce son anda gaza gelip planladığımız bir gezi oldu.

Şu yazımda aşağıdaki gibi tanımladığım bir durumum/uz var.

İlk yurtdışı seyahatimden sonra tipik bir Türk olarak bir daha mutlaka kahvaltımı kendimin hazırlayabileceğim yerlerde kalmaya yemin etmiştim :) Zira bizimkine benzer şeyler bulabileceğim zengin bir kahvaltı büfesi yoksa diğer ülkelerin kahvaltısı beni hiç açmıyor. Güne iyi başlamadım mı da gün iyi geçmiyor. İşte o zamandan beri bavula biraz peynir ve zeytin atar, kalacağımız odayı da mümkünse apart tarzı değilse de en azından minibarı ve kettle'ı olacak şekilde seçerim. 

Bir de doğrusu ekonomik ama rahat bir tatil yapalım istiyorduk. Bu iki parametreyi de karşılamak umuduyla otel yerine bir daire aramaya başladım. Bu amaçla açılmış onlarca site var.

www.houseaway.com
www.housetrip.com

en çok bilinen ve tercih edilenlerden.

www.booking.com

da da evler var ama portföyler yukarıdakiler kadar geniş değil. Bu siteleri daha çok oteller ve B&B'ler için kullanmak lazım. 

Ancak biz son anda karar verip kısa zaman kala yer aramaya başlayınca yılbaşı zamanı yer bulmanın nasıl da zor olduğunu anladık :) Boş kalan yerler ya çok pahalıydı, ya kötü evlerdi ya da yerleri kötüydü.

Ara tara derken www.vrbo.com' u buldum. Ümidimi kesmek üzereyken denk geldiğim bu sitede daha uygun fiyatlı ve güzel daireler olduğunu görünce pek sevindim.

Ancak otel değil de ev ararken şuna dikkat etmek lazım, bu sitelerde evin uygunluğunu gösteren takvimler ve bu takvimlere göre oluşan fiyat maalesef çok sağlıklı değil. Yani bir booking.com gibi birebir güvenemiyorsunuz. Mutlaka ev sahibi ya da yöneticisi ile yazışıp konaklama tarihini, şartları ve fiyatı teyit etmek gerekiyor. Çoğunluğu ödemeyi peşinat Paypal üzerinden, kalan meblağı'da daireye girişte peşin ve nakit olarak talep ediyor.

Evleri seçerken fotoğraflar ama en önemlisi yorumlar yol gösterici oluyor. Bir de çoğunda belirtilmemiş olan açık adresi isteyip Google Maps'de Street View'dan binanın konumunu kontrol etmekte fayda var. Ben bu şekilde çok yer eledim mesela.




Sonuçta 4 gecesi 426 euro'ya şu evde karar kıldık.  Ev sahibi Roberto ile tüm detayları görüştük ve peşinatımızı ödeyip rezervasyonumuzu kesinleştirdik. Havaalanı-ev-havaalanı arasındaki transferleri de ücreti karşılığı yine Roberto organize etti.

Ancak gel gör ki bundan birkaç gün sonra, evin banyosunda büyük bir sorun olduğunu ancak kendilerinden kaynaklanan bu sorun sebebiyle bize yeni -aslında daha iyi bir evi- bir evi aynı ücret ile sağlayabileceklerini ileten bir mesaj aldık. Evin detaylarını görüştükten sonra baktık ev gayet güzel biz de bu yeni ev için onayımızı verdik.

Vatikan'a çok yakın, metro, otobüs ve tramvay duraklarına çok yakın ve merkezi bir noktada olan evimiz aynen fotoğraflardaki gibiydi. Temiz ve rahattı. Ev sahibimiz Luigi de bize her konuda çok yardımcı oldu. Hemen yanımızda sabit bir pazar yeri, 2 sokak arkamızda da bir süpermarket vardı. Tüm kahvaltıları evde yaptık, hem de yumurtalı, ballı, zeytinli peynirli :). Öğlen yemeklerimiz için çeşit çeşit sandviçler yapıp yanımıza aldık. Bu şekilde manzarasını beğendiğimiz ve oturabileceğimiz her yer bizim için restorant oluverdi. Hatta dışarıda yemekten bıkınca bir gece şarabımızı, et ve peynir alıp evde güzel bir masa bile donattık :) 4 günlük sabah kahvaltısı, öğlen yemeği ve bir içki de içeren akşam öğününü 50-60 euro'luk market alışverişi ile halletmiş olduk.

Biz bu düzenden çok memnun kaldığımız için bu bilgileri paylaşmak istedim.



Kozmetik Keşifleri - Essence Soft Touch Mousse


Çalışırken hergün yüzümde tüm gün kalacak şekilde makyaj yapmak için mutlaka fondöten kullanırdım. Yüzümdeki renk farklarını ancak böyle kapatabiliyordum ve bu baz makyajın kalıcılığını sağlıyordu. Fakat çalışmayı bırakınca daha çok gündelik, hafif bir makyaj yapmaya başladım. Bir pudra, alllık, rimel ve parlatıcı ile hallediyordum işimi. Ancak yine de pudralar arasında en kapatıcı olanlarından biri olmasına rağmen (MAC Select Sheer Press Powder) kapatıcılığı bazen beni kesmiyordu. Görüntüsü hafif ama kapatıcı, kolay kullanılan bir ürün peşindeydim ama ekonomik de davranarak elimdeki pudranın sonuna kadar bitmesini bekliyordum.

Yılbaşı seyahati öncesinde pudramın seyahate kadar biteceğini farkedince MAC'e gider yenisini bakarım diye plan yaptım. Biliyorsun senelerdir MAC ürünlerini kullanıyorum, çok da memnunum. Gel gör ki İstanbul'un en MAC free noktasında yaşıyormuşuz meğer :)) en yakın MAC bile pek uzakmış :)



Geçen hafta seyahatten önce MAC bulamayacağıma kanaat getirince girdiğim bir Gratis'te gözüme çarpan Essence Soft Touch Mousse ürününün testerına uzanıverdi elim. Sürdüm elimin üstüne, doku gayet güzel, devam ettim, yüzüme de sürdüm, sonuç gayet iyi.

Fiyat zaten inanılmaz uygun 13 TL :) eh artık çalışmıyoruz da, hovardalıkları dizginlemek lazım :) En kötü ihtimal seyahati bununla geçiririm beğenmezsem alternatif bakarım deyip aldım ürünü.

Tatil boyunca hergün ve gece kullandım. Dokusu ince, yüzde mat bir sonuç bırakıyor. Tek ürünler fondöten+pudra etkisi. Renk skalası da güzel bence. Normalde ben sarı tonlarda bir cilde sahip olduğum için kolay kolay renk tutturamam ama bunda cuk diye ilk denemede buldum rengimi.

Sözün özü, kolay taşınabilir, kolay kullanılabilir bir ürün olsun, sonucu da güzel dursun, bi de üstüne ucuz olsun diyenlere bu ürünü tavsiye ederim.

Fikir vermesi için telefonla çekilmiş de olsa karşılaştırmalı fotoğrafları ekliyorum.

Fotoğraflar yaklaşık beşer dakika ara ile gün ışığında çekilmiştir, hiçbirine filtre ya da digital müdahale yapılmamıştır.

İlk fotoğrafta sadece nemlendirici sürülmüş cilt, ikinci de üzerine sadece Essence Soft Touch Mousse uygulanmış hali, üçüncü de bunun üzerine hafif şekilde allık, far ve rimel sürülmüş halidir.